Tedd meg az első lépést!

Aki ismer, tudja rólam, hogy naaaaagyon szeretem a folyamat-modelleket. Vizuális típus vagyok, így a szemléltetős ábrák, az összefüggések nagyon meg tudnak mozgatni.

Február közepén, amikor éppen porszívóztam otthon és a lelki-fizikai dolgok közötti összefüggéseken elmélkedtem, jutott eszembe ez az ábra, amit szeretnék most Veled megosztani.

Kicsit bonyolultnak tűnhet első ránézésre, de ha tovább olvasol, látni fogod, hogy nem az. 🙂


Amikor belekerülünk egy helyzetbe és úgy érezzük, hogy nem tudunk abból kimászni, azt szoktuk mondani, hogy “ördögi kör”. Én ezt az ördögi kört inkább egy spirálnak képzelem el, mivel az események vagy lefelé vagy felfelé mozgatják egymást.

Ha elképzelsz egy ilyen spirált, az több pontból tevődik össze, melyek, ha jobban belegondulunk, szabályszerűen ismétlődnek.

Ezt a három pontot a következőképpen neveztem el:

  1. H – Hiedelmek →  ide tartoznak a gondolatok, az érzelmek, a hitrendszerünk, az értékrendünk, vagyis mindaz, ami bennünk zajlik le és nem látszódik kívülről
  2. CS – Cselekedet → azok a tettek, melyeket a gondolataink, érzéseink következményeként megvalósítunk
  3. F – Fizikai következmény → a már látható eredmény

Ezek újra és újra ismétlődnek. Mindhárom lehet negatív vagy pozitív, és ettől függ, hogy a spirálon felfelé vagy lefelé haladunk.

Ha negatív gondolatokat futtatsz folyamatosan a fejedben, a tetteid is azok lesznek, ennek pedig láthatóan olyan következményei lesznek, melyeket nem fogsz szeretni.

DE!

A jó hír az, hogy bármikor dönthetsz úgy, hogy változtatsz. Ha a gondolataid, hiedelmeid nem is tudnak egy csettintésre megváltozni, a cselekedeteiddel el tudsz kezdeni azon dolgozni, hogy pozitív eredményeket láss, amelyek majd előremozdítanak abban is, hogy a gondolataid, érzéseid megváltozzanak az adott dologgal kapcsolatban.

Példa:

Magány – negatív:

H: úgy érzem, nem kellek senkinek

CS: rászokom a csokievésre

F: egyre több lesz a súlyfeleslegem

H: kövér vagyok

CS: még többet eszem

F: a mérleg is azt mutatja, amit gondolok magamról

H: csúnya vagyok

CS: kerülöm az embereket

F: egyedül vagyok

Stb. stb.

Magány – pozitív:

H: úgy érzem, nem kellek senkinek

CS: olyan emberekkel kezdek foglalkozni, akik örülnek nekem

F: eltereltem magamról a figyelmem, jobban érzem magam, sokat mosolygok

H: fontos vagyok másoknak

CS: magabiztosan kommunikálok, ismerkedem

F: sok barátom van

Stb. stb.

Bármilyen kihívásra, problémára gondolsz, megfigyelheted ezt a H-Cs-F folyamatot.

Az életedben több ilyen lelki spirált hordozol, a párkapcsolatoddal, az egészségeddel, a munkáddal stb. kapcsolatban, melyek egymásra is hatással vannak és meghatározzák a mindennapjaidat.

Még ha úgy tűnik is, hogy nehéz változtatnod, keresd meg magadban, hogy mely területekkel nem vagy elégedett az életedben. Írj egy listát, hogy ezekről mit gondolsz, majd nézd meg a lehetőségeidet, hogy mely tettek fognak pozitív eredményeket hozni. Kezdj el abba az irányba cselekedni, amilyen változást szeretnél!

Sajnos sokszor gondoljuk úgy, hogy szeretnénk a pozitív fizikai következményt, ugyanakkor az első két lépcsőről elfeledkezünk, pedig ha ezek rendben vannak, akkor teljesen természetes következménye lesz, hogy a látható dolgok is jól fognak alakulni.

Cselekedj! Ha nem teszed Te meg, más sem fogja helyetted. Ez a Te életed. Légy proaktív!

Szeretettel,

Edit

(a Te személyi coachod 🙂 )

1 Comment

  1. Edit, zseniális ez az ábra, köszönöm!

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

© 2020 Rend-szerezz

Theme by Anders NorenUp ↑